Smerter i ryggen kan forhindres ved bevægelse og aktivitet

kontorstol baekkenbund

admin

BLOG

No comments

September 28, 2019

Prøv at forebygge mod smerter i ryggen snarere end at helbrede

Ondt i ryggen, stiv ryg eller blot en tendens – her kan du få mere information: I denne tekst får du råd til hvordan du nogle gange ville kunne omgå ondt i ryggen. Denne tekst er ikke en akademisk eller videnskabeligt funderet artikel, men snarere husråd og udtryk for god snusfornuft. Så brug artiklen på den måde!

Råd mod rygsmerter

De følgende forslag kan nogle gange hjælpe ved ondt i ryggen:

  1. Bevæg dig mere aktivt når du har fri
  2. Brug din krop mere fysisk på arbejdet – for alle os der har kontorarbejde så er hæve sænkeborde en rigtig god løsning (se mere om hæve sænkebord her)
  3. Træn din ryg – læs mere om træning af ryg her hos Gigtforeningen
  4. Træn dine mavemuskler – det kan også forebygge mod hård mave
  5. Styrk din bækkenbund – Det kan du blandt andet gøre med her
  6. Undgå forkerte løft – Det kan du se meget mere information om her hos BFA
  7. Lav øvelser der styrker dine muskelpumper – hvilket ikke er helt det samme som venepumpeøvelser (læs mere om venepumpeøvelser her)
  8. Sid ordentligt – Det handler om at bevæge sig mens man sider læs mere her hos DR og ergonomisk-kontorstol.dk

Brug en stiv ryg til at undgå rygsmerter

Når du oplever stiv ryg, så er det et tegn på der er rygsmerter på vej. Det er et meget kraftigt tegn, hvis du begynder at få stiv ryg. Så er det bare med at komme igang med at bevæge sig, og udfører øvelserne her på denne hjemmeside. Så vil du på den måde kunne slippe for at få ondt i ryggen
Er du i tvivl om hvordan du skal håndtere din ryg, stivhed og eventuelle smerter, så kontakt din læge. De har en uddannelse i at hjælpemed ryggen og hvad der ellers kunne være galt.

Prøv eventuelt at tage et kig på følgende kilder:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *