Hvis du har problemer med at sove og ligger og vender og drejer dig i timevis i sengen inden du falder i søvn, så læs med her og få tips til, hvordan du kan få en bedre søvn.

Måske du kender det med at ligge søvnløs. Du kan bare ikke falde i søvn. Det er noget så irriterende og kan faktisk ofte afhjælpes. Det kan være, at du har haft en lang og stressende dag og tanker myldre rundt med alle de ting, som du skal holde styr på i morgen.

Det kan også være, at du har smerter i kroppen enten efter en hård træning eller en fordi du har siddet eller ligget forkert. Det kan også skyldes helt andre ting, som f.eks. menstruationssmerter, hovedpine eller overgangsalderen. Søvnproblemer kan skyldes mange ting. Lad os se lidt nærmere på tre tips til, hvad der eventuelt kan afhjælpe dine problemer:

  • Det kan for mange hjælpe at bruge et varmetæppe. Det får nemlig kroppen til at slappe af og giver umiddelbart velvære. Du kan eventuelt investere i et infrarødt saunatæppe, der er håndsyet og i dansk design. Læs mere om infrarøde saunatæpper.
  • Du kan også sørge for ikke at drikke kaffe eller spise andre stimulerende ting inden sengetid som f.eks. slik, chokolade, the etc.
  • Sluk dine skærme så som iPads, TV eller Smartphone en halv time før du går i seng. Så er din hjerne ikke påvirket af det blå lys, som moderne skærme udsender.

Når du bruger et infrarødt saunatæppe, så kan du faktisk slå flere fluer med et smæk. Det afhjælper nemlig både hovedpine, er muskelafslappende og lindrer din smerter. På den måde kan du formentlig falde hurtigere i søvn og din krop kan få lov til at restituere i løbet af natten.