• 9849-xxx-xxx
  • noreply@example.com
  • Tyagal, Patan, Lalitpur

Forklaring på den massive kultur for fodboldrejser bliver beskrevet som værende fordi danskerne er meget indelukkede og tager afstand til andre folk, de ikke kender. Der er mærkeligt, hvis man som fodboldfan er alt for frembrusende. Rejsen medvirker til, at folk åbner sig op og giver mulighed for, at man får det sjovere og griner af flere ting, http://www.fodboldrejse.nu/fodboldrejser/barcelona/. Dette er igen en fælles generel holdning om nutidens ungdom, men ikke alle respondenter deler længere selv denne tilgang til fodboldrejser. En respondent har udover første nævnte grund til at tage på tur følgende forklaring på, hvorfor danskerne elsker fodbold så meget: ”Først og fremmest så tror jeg, at det er fordi, det er et koldt land. Vi har tradition for at spille indendørs fodbold heroppe. Jeg tror bare, det er noget der holder ved” Den generelle holdning blandt vores respondenter er altså, at der i Danmark er en ekstrem udpræget fodboldkultur blandt unge mennesker i forhold til andre lande. Samtidig så har alle på nær én den holdning, at det er for meget. Enten vælger de at tage afstand fra det, eller også vælger de at acceptere, at det er den genese kultur, der nu engang gør sig gældende.

De bedste fodboldrejser Barcelona til prisen

Denne kontekst leder mod respondenternes forklaring på, hvorfor unge mennesker vælger at køre bil til deres destination. En forklaring der går igen hos alle respondenter er gruppepres. Det bliver beskrevet som bevidst eller ikke bevidst, at det finder sted blandt alle unge mennesker, men alle mener dog ikke, at de selv har været udsat for gruppepres. Derudover bliver der talt meget om en form for manglende spænding i hverdagen, at unge mennesker er understimulerede i skolen og keder sig og derfor nogle gange vælger, at der skal ske noget ekstraordinært, hvilket bliver udløst igennem fodboldrejser Barcelona, hvor et af verdens bedste hold opholder sig og træner.

Leave a Reply

Your email address will not be published.